حضور فعال مدیریت تولید برق یزد در مانور تمرینی – آموزشی مرکز و جنوب

شرکت مدیریت تولید برق یزد در مانور تمرینی – آموزشی مرکز و جنوب حضور فعال داشته و اقدام به رفع خسارات وارده نمود.  

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق یزد سید محمد حسن جمال الدینی در این زمینه اظهار داشت:

در این مانور فرضی، صاعقه ای به برج خنک کاری شماره 2 و همچنین به مخزن شماره 1 نیروگاه برخورد می کند و منجر به خروج مولد بخار S2 می گردد. در پی این حادثه اپراتور حاضر در سایت نیروگاه طی تماس بیسیم  موارد را به مهندس شیفت اطلاع رسانی می کند. مهندس شیفت ضمن اطلاع به واحد آتش نشانی، بهداری و حراست به منظور تعیین میزان خسارت، امداد رسانی به مصدومین و جلوگیری از حضور همکاران در محل حادثه دیده، اقدام به اطلاع رسانی به جانشین مدیر بحران نموده تا به اعضای کمیته مدیریت بحران فراخوان گردد.

وی همچنین ادامه داد: اعضای کمیته مدیریت بحران با حضور در اتاق فرمان مرکزی نیروگاه ( اتاق فرماندهی مدیریت بحران) ضمن بررسی و اطلاع از وضعیت حادثه اقدام به اطلاع رسانی به ستاد فرماندهی مانور شرایط اضطراری صنعت آب و برق استان نمود.
این مقام مسئول همچنین افزود: درخواست کمک از نیروگاه شیرکوه به منظور بشتیبانی فنی با دستور مدیر بحران ، واحد ایمنی و آتش نشانی بلافاصله در دو محل سوییچگیر برج خنک کن و مخزن سوخت گازوئیل شماره یک حضور یافته تا با بررسی شرایط محیطی از وقوع آتش سوزی احتمالی جلوگیری و وضعیت را بررسی نمایند.
جمال الدینی در پایان گفت : تیم حراست با حضور در محل حادثه اقدام به محصور کردن و جلوگیری از حضور افراد متفرقه نموده و همزمان واحد بهداری با آمبولانس به همراه تکنسین امداد و نجات جهت رسیدگی به مصدومان احتمالی در محل برخورد صاعقه برج خنک کن مولد S2 و مخزن سوخت گازوئیل شماره یک حضور یافت.
در ادامه سید محمد حسن جمال الدینی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق یزد اظهار داشت : اکیپ عملیاتی بهره برداری با بررسی نقشه و خطوط ارتباطی برج اقدام به ایزوله کردن سیستم ارت نمود.
وی همچنین افزود: اکیپ واحد ایمنی و آتش نشانی نیز با بازدید از وضعیت مخزن سوخت شرایط را مورد بررسی قرارداده تا اتصالات صاعقه گیر و ارت آسیب ندیده باشند و علائمی از سوختگی احتمالی را گزارش دهند و با هماهنگی بهره برداری نسبت به اطمینان از آماده بودن سیستم فوم و فایرفایتینگ مخزن اقدام کرد.
این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: اکیپ مهندسی و بازرسی فنی با حضور در محل حادثه مخزن سوخت گازوئیل شماره یک اقدام به بررسی عملکرد سیستم صاعقه گیر و تاثیرات آن پرداخته و نمراتور آن را مقایسه کرد.
جمال الدینی همچنین گفت: در بررسی های اولیه صاعقه به مخزن سوخت گازوئیل شماره یک مشخص گردید که صاعقه گیر مخزن سوخت بصورت مناسب عمل کرده است. در  بررسی های اولیه همکاران بهره برداری و تحلیل لاگهای مرتبط با تریپ ، مشخص شد که علت خروج اضطراری مولد ، برخورد صاعقه به برج خنک کاری و خروج پمپهای اصلی مولد بوده است وبا توجه به خروج اضطراری مولد بخار ، اکیپ تعمیرات با حضور در محل برج اقدام به برآورد میزان خسارت بر تجهیزات و اقدامات لازم جهت ترمیم و بازگرداندن شرایط به حالت عادی و ترمیم تابلو و در سرویس قراردادن تجهیزات جهت بهره برداری می نمایند.

 

 

 

 

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران

آدرس: یزد- میدان صنعت- بلوار شهید دهقان منشادی- کنار گذر یزد به کرمان- جاده فولاد آلیاژی- نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

صندوق پستی: 365-89175

تلفن: 37252083-37252082-37252081 - (035)

نمابر: 37252080 - (035)

پست الکترونیکی: info[at]ypgmc.co.ir