برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد ویژه جامعه کار و تولید استان یزد

همایش پیشگیری از اعتیاد ویژه جامعه کار و تولید استان یزد به میزبانی شرکت مدیریت تولید برق یزد برگزار شد.  

در این همایش یک روزه که با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اشکذر و با حضور مسئولین شهرستان اشکذر در نیروگاه شیکل ترکیبی یزد برگزار شد، محمد علی شاه حسینی فرماندار این شهرستان با بیان اینکه امروزه بحث اعتیاد یکی از معظل های مهم هر کشور و نظامی است گفت: در دنیا شاهد مشکلات و مسائلی هستیم که شاه کلید آن بحث مواد مخدر هست به همین دلیل یکی از دغدغه های حکومت ها از جمله نظام جمهوری اسلامی بحث مواد مخدر است.

وی اضافه کرد رده سنی گرایش به مواد مخدر در حال کاهش هست و به ۱۵ سال رسیده است. متاسفانه خیلی از خانواده ها و بانوان کشور ما دچار این معظل اجتماعی شده اند به همین دلیل باید دست در دست همدیگر و با یک عزم ملی در این راستا که مهمترین آن افزایش آگاهی خانواده ها به این مطلب که زنگ خطر در خانه ما را زده است اقدام نماییم .

شاه حسینی هدف از این جلسات توجیهی و آموزشی در حوزه کارگری استان و شهرستان در بخش صنعت و تولید که یک عزم و اراده ملی هست را افزایش آگاهی جهت پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و افزود: در این راستا اتفاق های خوبی صورت گرفته است که امید است شاهد آن باشیم که خروجی این همایش ها و آموزش ها کاهش اعتیاد در جامعه باشد.

عارف وهاب زاده مدیر کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در همایش پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید ضمن بیان اینکه نرخ رشد اعتیاد در محیط های صنعتی ۲۱ درصد ذکر شده، گفت : موضوع اعتیاد در محیط کار یک آسیب جدی است که باید در جهت پیشگیری از آن سیاست هایی برای کل واحد های صنعتی و تولیدی اتخاذ شود .

وی ضمن بیان اینکه  در محیط های کاری نسبت به موضوع اخراج کارمند یا کارگر معتاد باید سیاست های مشخصی وجود داشته باشد یاد آور شد: اخیرا شیوه نامه ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال  تهیه است  که در این شیوه نامه نحوه برخورد کارفرما با کارمند یا کارگر معتاد به عنوان  یک سیاست و قانون  مشخص ابلاغ خواهد شد .

همچنین در حوزه پیشگیری از اعتیاد تجربه نشان داده است که استراتژی های کاهش  عرضه و ورود قاچاق مواد مخدر ، درمان و حمایت های اجتماعی برای افراد معتاد و نیز سیاست کاهش آسیب برای معتادین پر خطر و از همه مهمتر استراتژی کاهش تقاضا و پیشگیری از اعتیاد برای افراد سالم و در معرض خظر بایستی اتخاذ شود .

وی تصریح کرد که در حوزه پیشگیری از اعتیاد بر اساس سند جامع پیشگیری از اعتیاد چهار کانون از قبیل خانواده ، محله ، محیط های آموزشی و نیز محیط های کاری مورد هدف قرار گرفته  و در این راستا اقدام می شود.

در پایان از زحمات و پیگیری های مهندس جعفری مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق یزد و چند تن از مدیران عامل مجموعه های مختلف تولیدی تجلیل شد.

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران

آدرس: یزد- میدان صنعت- بلوار شهید دهقان منشادی- کنار گذر یزد به کرمان- جاده فولاد آلیاژی- نیروگاه سیکل ترکیبی یزد

صندوق پستی: 365-89175

تلفن: 37252083-37252082-37252081 - (035)

نمابر: 37252080 - (035)

پست الکترونیکی: info[at]ypgmc.co.ir